Een papieren folder werkt! 3 jun

Een papieren folder werkt!

 

Nederlanders kunnen niet zonder de folder. Dit geldt voor zowel de digitale, maar vooral voor de papieren folders. Met een netto bereik van ruim 11,1 miljoen Nederlanders zijn de papieren huis-aan-huis folders het middel met veruit het grootste bereik. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2016. Dit is een onafhankelijk en objectief onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van de DDMA Businessgroep Verspreidingen en onder auspiciën van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Uit de onderzoeksgegevens blijkt dat papieren folders door maar liefst 83% van de Nederlanders wordt gelezen. Dit percentage ligt vele malen hoger dan het netto bereik van digitale folders (26%). Net als in de voorgaande jaren blijven de papieren folders dus onverminderd populair in Nederland. Gemiddeld besteed men zelfs ruim 17 minuten aan het lezen van een papieren folder. Daarnaast geeft zelfs meer dan de helft (53%) van de Nederlanders aan dat het niet ontvangen van papieren huis-aan-huis folders een groot gemis zou zijn. De belangrijkste reden voor het lezen van papieren folders is om kennis te nemen van speciale aanbiedingen.

Folders zetten aan tot actie

Uit de onderzoeksgegevens blijkt dat folders een zeer goed promotiemiddel zijn. Folders zetten de mensen namelijk aan tot actie. Na het lezen van een papieren folder komt ruim 81% van de mensen in actie. Dit varieert van het inwinnen van informatie tot het doen van één of meerdere aankopen. 46% van de Nederlands gaat zelfs over tot het daadwerkelijk aankopen van zaken of producten uit de folder. Daarnaast blijkt uit de Folder Monitor 2016 dat reclamefolders door alle doelgroepen worden gelezen en dat ongeacht de leeftijdscategorie of welstandsklasse de beïnvloeding van folders zeer groot is.

 
 

 

Bron:

  • Foldermonitor.nl
De naam doet vermoeden dat we alleen in enveloppen doen maar niets is minder waar!

De naam doet vermoeden dat we alleen in enveloppen doen maar niets is minder waar!

Ondanks dat onze naam iets anders doet vermoeden doen wij veel meer dan enveloppen alleen.

Ed van Craaikamp
directeur

De naam doet vermoeden dat we alleen in enveloppen doen maar niets is minder waar!
Prettig concept met veel extra's

Prettig concept met veel extra's

Al ons drukwerk brengen we onder bij Enveloprint Business Papers. De lijnen zijn kort; we hebben onze eigen contactpersoon. Ze werken snel en afspraak is afspraak. Dat werkt heel prettig.

Medewerker VGZ
.

Prettig concept met veel extra's