Folders geven het grootste bereik 6 jun

Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, die DDMA Businessgroep Verspreidingen gisteren presenteerde.

Uit het persbericht

De NOM Folder Monitor geeft meer inzicht in het bereik en het effect van folders (zowel huis-aan-huis als digitaal) op de consument. Bovendien maakt de NOM Folder Monitor het mogelijk om verschillende mediatypen met elkaar te vergelijken. Irena Petric, directeur NOM: “Dit vind ik één van de grootste voordelen van het onderzoek. Zo kun je huis-aan-huis folders beter vergelijken met bijvoorbeeld landelijke dagbladen. Mediabureaus kunnen op deze manier nog concretere mediaplannen en uitgebreide analyses maken en de huis-aan-huis folder op een professionele manier opnemen in de marketingmix. Wij verwachten dat de markt er veel gebruik van gaat maken.”

Yme Pasma, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen: “De huis-aan-huis folder is een zeer sterk middel en staat zijn mannetje binnen andere media. De folder heeft een enorm bereik en een indrukwekkende effectiviteit. En dit zien we ook terug. 81% van de lezers onderneemt enige vorm van actie naar aanleiding van het lezen van een folder. 48% bezoekt na het lezen van een folder daadwerkelijk de winkel. De folder is dus echt een effectief medium, niet alleen voor retailers, maar ook voor etailers, de contractbusiness en fabrikanten.”

Moment van ontspanning

Voor bijna driekwart van de Nederlanders zijn folders vooral handig en informatief. Voor 40% bepalen folders zelfs hun boodschappenlijstje. De huis-aan-huis folders zijn niet alleen leuk om te lezen maar worden ook als een moment van ontspanning gezien (52%). Met name de avond is een favoriet moment om de folders erbij te pakken (41%). Voor ruim de helft van de Nederlanders zou het zelfs een groot gemis zijn als de folders niet meer zouden verschijnen.

Papier versus digitaal

Bij de NOM Folder Monitor is voor het eerst ook het bereik van digitale folders bij het bereiksonderzoek betrokken. 82% van de Nederlanders ontvangt graag folders in de brievenbus; 29% van de Nederlanders leest digitale folders. Een kwart van de Nederlanders leest zowel papieren als digitale folders. Papieren folders lijken meer invloed te hebben op de emotie. Ze leiden sneller tot een aankoop dan een digitale folder (49% vs. 36%). Daar waar papieren folders een ontspannende werking hebben, worden digitale folders met name geraadpleegd om producten te vergelijken (39%). Digitale folders worden vooral gelezen door 20- tot 34-jarigen. Op dit moment gebruiken al 2,9 miljoen mensen een verzamelsite (zoals reclamefolder.nl en Spotta.nl) en 1,6 miljoen mensen lezen folders via een folder app

bron Graficus juni 2014

Prettig concept met veel extra's

Prettig concept met veel extra's

Al ons drukwerk brengen we onder bij Enveloprint Business Papers. De lijnen zijn kort; we hebben onze eigen contactpersoon. Ze werken snel en afspraak is afspraak. Dat werkt heel prettig.

Medewerker VGZ
.

Prettig concept met veel extra's
De naam doet vermoeden dat we alleen in enveloppen doen maar niets is minder waar!

De naam doet vermoeden dat we alleen in enveloppen doen maar niets is minder waar!

Ondanks dat onze naam iets anders doet vermoeden doen wij veel meer dan enveloppen alleen.

Ed van Craaikamp
directeur

De naam doet vermoeden dat we alleen in enveloppen doen maar niets is minder waar!